måndag 1 februari 2010

31 januari.... fast en dag senare.

Måste först börja med o tacka för alla 68 grattishälsningarna på facebook,haha sötisar :)

Fyllde alltså år igår, ja det stod så i kalendern i alla fall.
Fick först frukost på sängen av mitt ♥ ,och en vanlig morgon-attack av min hysteriska lilla hund... eller vänta nu... Tio i tolv natten innan fick jag förstås 3 olika versioner av födelsedagssånger uppsjungna genom porttelefonen av mina sötisvänner Elin o Emma. Gick ner o hängde med på en nattlig promenad o fick live-versionen av sångerna. (dock väldigt hypade av 1 liter Redbull och 2 liter cola VAR! är det tentaperiod så är det.)

En kvart senare fick jag min present...Tallfan blev mindre hårig ;)

Så tillbaka till sängfrukost o morgonmys.... allt verkar sådär myspys, ända tills jag kliver över tröskeln till vardagsrummet o inser ( ja här skulle jag helst velat ha en ljudeffekt, som i filmer när den vackra musiken plötsligt stoppar upp..lite sådär hackigt..) att det faktiskt är tentaperiod fortfarande o det är plugga jag ska göra, inte mysa!

Well, med morgonens första Redbull i handen o en ständigt plingade inkorg på mailen va det bara o plöja på bland sjukdomarna...

Lunchtid kom, dvs hundens dagliga "happy-hour" i parken på schemat. Mötte upp bruttorna som vanligt o vi pulsade oss fram i den icke snöröjda parken (o inte heller staden för den delen). Tog lite kort, men dom är fast i kameran..
Framåt eftermiddagen tvingde jag K att baka kladdkaka till mig :) Och senare på kvällen blev det sushi-home delivery! Mums!

I stort sett va det en helt vanlig plugga-non-stop-dag, bara lite mer gyllene!

Det är som sagt mkt snö även här, kanske inte som i Sverige, men Ungrarna vet bara inte hur man ska bete sig.. (såg precis nån som försökte sopa fram sin bil med en stekspade...en stekspade!! (alla såklart sommardäck åxå)

Nu måst här pluggas på som attan i 2 dygn till, sen är det över!


Löööv ♥

5 kommentarer:

  1. Hur hade ni råd att plugga i Budapest?? jättedyrt ju :(

    SvaraRadera
  2. Du måste skriva mer om K!!! Är nyfiken så jag spricker! AHr sett bilden på msn, men kom igen nu!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer! Jag har ganska nyligen blivit antagen till veterinärstudier i Budapest, och är såklart supernyfiken på hur det är därnere! Hur bor ni, hur ser schemat ut, hur är lärarna, har man verkligen tid att ha hund? Berätta allt jag behöver veta! Maila gärna till vit_panter@hotmail.com
    Caroline

    SvaraRadera
  4. Bloggen här står lite still av olika anledningar, men du kan maila mig :)

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Jag vet inte om ni fortfarande finns här, men jag testar i allafall. Jag letar med ljus och lykta efter någon som studerar i Ungern, eftersom jag funderar på att söka dit nästa år och skulle vilja ha lite info. Hittade ingen mailaddress till er, men ni får hemskt gärna maila mig på: rebecca_backman@hotmail.com
    Med vänliga hälsningar
    Rebecca Smith

    SvaraRadera