måndag 23 november 2009

48 timmars dygn for president!

Nu är det måndag igen, o imorn är det fredag? Det går galet fort nu, o väldigt snart är den här terminen slut o ännu en (äcklig) tentaperiod visar sig.. Det blir min 9:e tentaperiod här nere! Nästa termin är min sista....det är sjukt...sista!! Ok, sen är det praktik o prov så i bästa fall är jag helt klar Veterinär i oktober! Men i april tar lixom utlärningen i skolan slut..då är det meningen att vi ska ha fått veta vad som behövs! (Oh my, not ready not ready not ready!!)



7.00 imorse hade jag prov i obstetrik, den här gången om häst, hund, ko och gris. Det gick nog ok! Sen va det bara hem, ut på morgonpromenad med hunden, äta frukost o så börja läsa till nästa prov som är på fredag..innan det är dags att gå tillbaka till skolan på lektioner efter lunch. (ok, vi har egentligen lektioner från morgon till kväll, men för att hinna med allt vi måste plugga får man ta sina egna håltimmar när det är mindre viktiga lektioner. (I grundskolan kallas det skolk, på universitet smart!)

Fick i veckan klart vad mitt examensarbete ska handla om, äntligen!! nu är det "bara" till att hitta tid att göra det åxå (paniiiik).

På torsdag kväll blir det vaccinering mot baconfeber. Finns så många argument för o emot vaccin så man får ont i huvudet, men tvivlar på att det kan va mkt värre än allt annat man stoppar i sig. (eller andas in från Budapests gator heller för den delen). Däremot kan jag tänka mig roligare saker än att va sjuk mitt i tentaperioden. Och i tanke på att jag ska ut o flyga och tåga ett par gånger i värsta rusningen så får det avgöra den här gången!
Jag har prov i infektionssjukdomar på fredag, så det vore ironiskt om jag blir sjuk av sprutan o inte tar mig till provet, hehe. Men dagarna jag varit riktigt dålig i mitt liv är lätträknade så varför skulle det hända preciiiis nu! Nä!

Bäst o forsätta här! Ha en bra dag!

(p.s kvar av IKEA-maten är en ensam liten bulle o en skvätt glögg...suck)

2 kommentarer:

  1. hur länge pluggar man till veterinär? Har en kompis som kanske ville plugga till det :)

    SvaraRadera