fredag 27 november 2009

Oink oink!

Ja som jag sa sist så är det alltså fredag imorn! (mamma mia....) Eller egentligen är det väll redan nu eftersom jag just pluggat mig förbi 12-slaget. Inte för att det är en särskilt sen pluggnatt än så länge, men ska nog ändå uppsöka kudden snart, resten av flocken sover ju redan!

Igår fick vi resultaten på våra sommararbeten, dvs en jäkla lång rapport om ett valfritt fall på kliniken, i mitt fall en kolikhäst. Och rapporter från båda praktikerna vi gjorde på klinik i sommras. (tillsammans ca 40-50 sidor). Resultatet va helt kanoners :) Vilket kommer göra sig bra som start på sluttentan i det ämnet sen, hihi!

15 grader o sol hade vi igår, konstigt ihop med chokladtomtarna i fönstrena (ja det är nån hittils olöst ungersk tradition). Men det slår nog strax tillbaka om blir kallt o grått skulle jag tro...

Idag skulle vi träna på att göra ultraljud, o läraren/veterinären skulle visa på Viljan. Han skulle visa oss helt normala organ va tanken...nu blev det inte riktigt så...får se vad som händer med det... :(

Ikväll har vi vaccinerat oss! än sålänge lite öm i armen, men går fortfarande mest framlänges o har inte börjat grymta mer än vanligt.

Det va dagens rapport! Imorn är det prov igen, ett svårt sådant...håll en tumme!
Hejs!


Det är såhär vi jobbar. Tillsammans är vi utvilade och pålästa,effektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar